vrijdag 10 september 2010

Vaat.

"Hoe zit het eigenlijk met schoonmaakmiddelen?" vroeg mijn huisgenoot zich af. Die vraag kwam goed uit want ik had toevallig al een foto klaar liggen van m'n afwasborstel en schuurspons. Vooral de schuurspons wordt door mij zeer frequent gebruikt en veelal gaan die dingen enkele maanden mee waarbij na de eerste maand flink geschrobd moet worden om een schoon resultaat te verkrijgen. De fles afwasmiddel heb ik daarentegen al ruim twee maanden klaar staan in het keukenkastje en heb ik recentelijk pas aangebroken. Die zal dan ook nog wel enige tijd mee gaan. Het schuursponsje daarentegen zal spoedig aan vervanging toe zijn.... dacht ik. Hoewel dat eigenlijk wel klopt bleek ik nog een nieuwe te hebben liggen maar vroeg ik mij wel direct af: "wat te doen als deze nieuwe volledig opgebruikt is?" Zijn er dingen te vinden in de natuur die ik kan gebruiken om de borden, pannen en bestek schoon te krijgen? Natuursponsen wellicht. Of naalden van dennebomen. Ik moet zeggen dat ik wel blij ben dat ik er voorlopig nog niet over na hoef te denken maar toch zal eens de tijd komen...

5 opmerkingen:

  1. Of gewoon modder schuurt ook de borden. Deden wij ook in de bergen, werk prima!

    succes verder met je missie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. serieus! vroeger werden vooral pannen ed schoongemaakt met water en zand!

    Eef

    BeantwoordenVerwijderen
  3. klinkt als: tijd voor een kleine test!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is geen oplossing van moeder Natuur, maar als je eenmalig een grote Ecover afwasmiddel fles koopt kun je deze in de biowinkel laten navullen (althans in Groningen :)) Zo'n fles gaat echt heeeel lang mee!

    BeantwoordenVerwijderen