vrijdag 17 september 2010

Leeg.

Het is op...
Geen pindakaas meer...

 Het is mij helaas opgevallen dat er niet zoveel broodbeleg is zonder verpakking. Hagelslag, boter, stroop, eiersalade, allemaal verpakt in plastic of karton. Het is nu elke ochtend ham en kaas. Tapenade heb ik ook kunnen krijgen bij de kaasboer: erg lekker maar ook erg duur. Moet ik de lunch misschien op een andere manier bekijken? Minder brood en meer andere etenswaren?

Twee mogelijke oplossingen die ik de komende tijd ga uitproberen: meer fruit (al dan niet op brood) en opgewarmde resten avondeten. Wederom zijn tips welkom.

4 opmerkingen:

  1. Als je nou van je Pindakaaspot een spaarpot maakt is het toch geen afval?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er zit niets anders op: Je zult zelf tapenade en pindakaas moeten maken. Volgens mij is dat helemaal niet moeilijk. Tapenade maak ik vaak (olijven/-olie/citroen/paprikavlokken met de staafmixer), pindakaas heb ik nog nooit gedaan, maar lijkt me als volgt. Koop op de markt pinda's. Dop ze. Maak ze fijn in de keukenmachine. Kan 5 minuten duren. Voeg naar smaak suiker en zout toe. Een keukenmachine is onmisbaar in een verpakkingloos leven. Je moet alles zelf kunnen maken! Ze zijn voor weinig op marktplaats of in de kringloopwinkel te koop. Of vraag er eentje te leen van iemand. De meeste mensen gebruiken ze weinig :D

    Restjes avondeten zijn hier vaste prik tijdens de lunch. Ze hoeven nieteens opgewarmd te worden. Vooral roerbak doet het de volgende dag goed als 'salade'. Ik kook zelfs extra.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ha stoere moeder! dat wilde ik zelf ook net gaan tiepen!

    Eef

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tapenade maak ik vaker zelf dan dat ik het koop. Ik leef helaas niet verpakkingsloos (verre van helaas) maar probeer het wel beperkt te houden met een moestuin en veel groot verpakkingen en zuurdesem bak ik ook zelf.

    BeantwoordenVerwijderen