vrijdag 27 augustus 2010

Te koop: vuilnisbak.

Tien tot vijftien liter. Z.g.a.n. T.e.a.b. Slechts enkele keren gebruikt. Scheur in de deksel. Rolletje met zakken wordt bijgeleverd.

De afgelopen weken heb ik mij een aantal dingen afgevraagd: hoe ver ga ik met afvalloos leven? Blijft het alleen bij de etenswaren of geldt het eigenlijk voor alles dat ik koop? Let ik er alleen op bij de boodschappen die ik zelf doe en accepteer ik bijvoorbeeld de verpakte etenswaren tijdens de lunch op het werk, of neem ik m'n eigen ongesneden brood mee naar het werk samen met wat onverpakt broodbeleg? Is het etiket op de statiegeldfles afval? Of de kleine stickertjes op de bananen of kiwi's? Vraag ik op feestjes met uitgebreide keuze wat eten betreft om een bordje en vork die niet van papier en plastic zijn? En uiteraard: waar laat ik het onvermijdelijke groenafval?

Notitie voor de slager: afvalloos boodschappen doen betekent in ieder geval niet plastic folie tussen elk plakje ham!

2 opmerkingen:

  1. Heb je No Impact Man al gezien? Hij doet ook zijn afvalloze best. Knap hoor. Je mag hem wel van ons lenen als je dat wilt. Heel veel succes en groetjes,
    Belinda (de vrouw van Eef)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi belinda,
    no impact man staat nog op m'n must-see list. ik kom de film dan ook graag een keertje lenen
    arjen

    BeantwoordenVerwijderen