woensdag 6 oktober 2010

Olijfolie.

Afgelopen zondag heb ik op internet gezocht naar winkels die kruiden en specerijen verkopen. Er bleek er één te zitten op de Albert Cuyp in Amsterdam die vanaf kwart voor acht geopend is. Ruim op tijd om voor het werk even vlug langs te fietsen en eventueel wat peper, kaneel en nootmuskaat te kopen. Helaas bleek afgelopen maandagochtend alles toch in kleine plastic verpakkingen te zitten.

Die middags had ik nog adressen van twee winkels op de Haarlemmerstraat die olijfolie verkopen. Één daarvan is dagelijks geopend tot zeven uur. Een prima tijd voor als je werkt tot half zes, aan de andere kant van Amsterdam. Hard gefietst en ik was zelfs nog voor sluitingstijd (zes uur) bij de andere olijfhandel: Meeuwig & Zn. Voldoende keuze uit diverse soorten olijfolie en voor het gemak maar één die gebruikt kan worden voor roerbakken en dergelijke. De verkoopster gaf me een halve liter en praatte me gelijk een soort schuldgevoel aan door te vragen of ik wel voldoende vitamines binnenkrijg. Ze vond het volgens mij maar raar dat ik geen vis eet. Gelukkig had ze ook nog een tip voor me. Op de Kinkerstraat schijnt een kruiden en specerijenwinkel te zitten die wel alles los in grote zakken heeft liggen. Morgen nog even gauw langsrijden.

1 opmerking:

  1. Ha Arjen,

    Wellicht interessant om te weten dat er ook een winkeltje in Haarlem is, dat nog verpakkingsloze specerijen verkoopt: Drogisterij Van der Pigge, Gierstraat 3.(http://www.vanderpigge.nl).
    En bij de keten 'Oil & Vinegar' kun je je eigen flesje met olie of azijn laten vullen. (http://nl.oilvinegar.com/) Zij zitten onder andere in Amsterdam.

    En dankzij je blog heb ik Aard in Haarlem ontdekt. Bedankt voor die supertip!
    Jurjen Kraan

    BeantwoordenVerwijderen