woensdag 12 januari 2011

Verhuisd.


Goedemorgen! We zijn er weer. Althans, ik ben er weer. Afgelopen maand ben ik druk bezig geweest met het zoeken van een baan en een nieuwe woning. Dat laatste is in ieder geval erg goed gelukt! Ik woon nu in een andere wijk van Alkmaar en zit niet meer vlakbij het centrum. De zaterdagmarkt is daarmee helaas een stuk verder komen te liggen en de winkeltjes waar ik de verpakkingloze boodschappen haalde eveneens. Maar niet getreurd; om de hoek ligt winkelcentrum De Mare en ook daar is elke week markt! Bovendien is er een bakker, een kaas- en notenboer en een biologische supermarkt. Even goed onderzoeken waar ik m'n spullen kan halen en de verkopers instrueren dat ik geen verpakkingen wil maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat gaat lukken.

Zoals de foto hierboven al laat zien heb ik sinds kort ook zeezout. De lege potjes pindakaas die ik bij de notenboer kan laten vullen met verse pindakaas heb ik dit keer bij de Volkskruidentuin aan de Kinkerstraat in Amsterdam laten vullen met zout. Zij hebben een ruime keuze van kruiden en specerijen die onverpakt te krijgen zijn. Daarnaast hebben ze ook grote bakken staan met diverse soorten rijst. Mocht ik weer eens in Amsterdam zijn dan neem ik direct lege potjes mee om ze daar goed te laten vullen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten