woensdag 3 november 2010

Website.

Afgelopen weken heb ik rondgelopen met het idee een website te maken en niet langer het blog te gebruiken. Ik heb het gevoel dat ik te weinig te melden heb om het blog voldoende levend te houden. Ik ga immers elk weekend naar de markt en kom steeds weer in dezelfde winkels. Slechts af en toe is een product met verpakking op en moet ik opzoek naar een vervangend product zonder verpakking.

Gisteren keek ik naar The Age of Stupid. Deze film, die over de klimaatcrisis gaat, gaf mij het laatst duwtje in de rug. Zodra dit blog bericht geschreven is zal ik een URL aanvragen een beginnen met het ontwerpen van een website. Enkele onderwerpen die daar zeker op zullen komen te staan: een opsomming van producten en waar die te krijgen zijn, gerechten die met die producten te maken zijn en natuurlijk een stukje nieuws. Bovendien zal ik ook informatie plaatsen over initiatieven uit binnen- en buitenland. Zo bestaat er in Vlaanderen een initiatief van een flink aantal scholen die gezamelijk het afvalgebruik terug proberen te dringen. Zo zijn de snoep- en frisdrank automaten uit de scholen verwijderd en krijgen kinderen hun lunch in een trommeltje mee in plaats van plastic of aluminiumfolie.

Hoewel ik enige kennis heb van het maken van websites ben ik nog wel op zoek naar mensen die mij willen steunen en helpen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het ontwerp van de website en de uitvoering daarvan. Bovendien sta ik zeer open voor vragen, opmerkingen, oplossingen en initiatieven met betrekking tot afval. Naamsbekendheid zal vervolgens ook een belangrijk onderdeel zijn. Hoe meer mensen ermee bekend zijn hoe meer mensen kritischer zullen gaan kijken naar de spullen die zij dagelijks kopen en hoe meer bedrijven en winkels zich open zullen stellen om het mee te werken aan het leven zonder afval.

1 opmerking: